Склад ВМА на 2023/2024 навучальны год
1. Каспарэвіч Марыя Адамаўна, класны кіраўнік 3 класа.
2. Вільчэўская Ганна Іосіфаўна, класны кіраўнік 4 класа.
3. Семся Ірына Дзіславаўна, класны кіраўнік 1 класа.
4. Іодка Крысціна Станіславаўна, класны кіраўнік 2 класа.
5. Вараноўская Ірына Чаславаўна, класны кіраўнік 5 класа.
6. Бартось Марыя Юльянаўна, класны кіраўнік 7 класа.
7. Мінгілевіч Валянціна Юльянаўна, класны кіраўнік 8 класа.
8. Троцкая Таццяна Пятроўна, класны кіраўнік 9 класа.
9. Матоніс Марыя Іосіфаўна, класны кіраўнік 5 класа, кіраўнік ВМА.
10.Захарэўская Надзея Станіславаўна , выхавальнік
11. Бярцэвіч Таццяна Станіславаўна, намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце
Тэма: Фарміраванне прафесійных кампетэнтнасцяў класных кіраўнікоў у рабоце з навучэнцамі, законнымі прадстаўнікамі, класным калектывам праз укараненне дзейнаснага падыходу ў кантэксце праграмы бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі на 2021-2025 гады
Мэта: павышэнне тэарэтычнага, навукова-метадычнага ўзроўню прафесійнай падрыхтоўкі класных кіраўнікоў па пытаннях педагогікі, псіхалогіі, тэорыі і практыкі выхаваўчай работы, стварэнне ўмоў для ўзаемадзеяння класных кіраўнікоў, для павышэння іх кваліфікацыі праз абмен вопытам работы
Задачы:
1.Класным кіраўнікам працягнуць работу па павышэнню кваліфікацыі ў такіх формах, як:
- “майстар-класы”, адкрытыя мерапрыемствы, падрыхтаваныя членамі праблемных творчых груп;
- з дапамогай адукацыйных пляцовак Інтэрнэту;
- выкарыстанне перадавога вопыту работы калег;
- ацэнка ўзроўню прафесійнага майстэрства педагогаў;
2. Актыўна ўкараняць інтэрактыўныя (традыцыйныя і інавацыйныя) формы выхаваўчай работы з навучэнцамі.
3. Больш актыўна і поўна абагульняць інавацыйны вопыт творча працуючых класных кіраўнікоў па выяўленых праблемах прафесійных дэфіцытаў педагогаў, прапагандуючы яго праз арганізацыю адкрытых мерапрыемстваў выхаваўчага характару і праз школьны сайт.
4. Працягнуць навучанне педагогаў праз практычнае прымяненне новых формаў арганізацыі пазаўрочнай дзейнасці, што спрыяе разуменню прымянення гэтых формаў у працы з дзецьмі.
План работы вучэбнага метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў на 2023 – 2024 навучальны год
№ п/п |
Тэма паседжання і пытанні |
Дата правядзення |
Форма правядзення |
Адказны |
1 |
Асноўныя накірункі выхаваўчай, ідэалагічнай і сацыяльнай работы класных кіраўнікоў у 2023/2024 навучальным годзе Навукова – метадычны блок 1.Вывучэнне інструктыўна – метадычнага пісьма “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 н.г.” Вучэбна - метадычны блок 1. Агляд навінак метадычнай літаратуры па праблемах выхавання. Практычны блок 1. Складанне і абмеркаванне плана работы ВМА класных кіраўнікоў на 2023/2024 н.г. |
верасень 2023 года |
інструктыўна-метадычная нарада |
Матоніс М.І. |
2 |
Метадычны інструментарый класнага кіраўніка для паспяховай рэалізацыі мэты і задач выхавання Навукова – метадычны блок 1. Інавацыйныя формы і метады работы з законнымі прадстаўнікамі мерапрыемстваў праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт” Вучэбна - метадычны блок 1. Сістэма работы класнага кіраўніка па ўключэнню навучэнцаў у грамадска значную сацыяльную дзейнасць з мэтай фарміравання актыўнай грамадзянскай пазіцыі і атрымання вопыту канструктыўнага вырашэння сацыяльных праблем. 2. Фарміраванне ў вучняў устойлівай матывацыі да бяспечнай жыццядзейнасці, развіццё ўменняў узаемадзеяння ў небяспечнай сітуацыі, работа па мірным урэгуляванні рознагалоссяў і школьных канфліктаў праз атрыманне прававых ведаў. Практычны блок 1. Майстар – клас “Асноўныя формы, метады і тэхналогіі работы класнага кіраўніка па рэалізацыі зместу бесперапыннага выхавання” |
лістапад 2023 |
метадычны дыялог |
Матоніс М.І. |
3 |
Шляхі ўдасканалення работы класных кіраўнікоў па фарміраванню і развіццю камунікатыўных кампетэнцый навучэнцаў: эфектыўная практыка і новыя падыходы арганізацыі Навукова – метадычны блок 1. Метады і прыёмы тэхналогій камунікатыўна-дыялогавай дзейнасці Вучэбна - метадычны блок 1. Развіццё камунікатыўнай кампетэнцыі навучэнцаў праз выхаваўчую работу ў класе 2. Фарміраванне камунікатыўных кампетэнцый і маўленчай культуры школьнікаў у пачатковых класах 3. Роля класнага кіраўніка ў дасягненні камунікатыўных кампетэнцый навучэнцаў. Фарміраванне ключавых кампетэнтнасцяў навучэнцаў. Практычны блок 1.Афармленне метадычных распрацовак, сцэнарыяў мерапрыемстваў, накіраваных на фарміраванне ў вучняў камунікатыўных кампетэнцый |
сакавік 2024 |
метадычны рынг |
Матоніс М.І. |
4 |
“Аналіз работы ВМА класных кіраўнікоў у 2023/2024 навучальным годзе. Летняя занятасць навучэнаў” Навукова – метадычны блок
Вучэбна - метадычны блок 1. Вынікі дыягностыкі ўзроўня выхаванасці 2.Арганізацыя летняга адпачынку навучэнцаў. Практычны блок
|
май 2024 |
творчая справаздача |
Матоніс М.І. |
Тэма: фарміраванне прафесійных кампетэнтнасцяў класных кіраўнікоў у рабоце з навучэнцамі, законнымі прадстаўнікамі, класным калектывам праз укараненне дзейнаснага падыходу ў кантэксце праграмы бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі на 2021-2025 гады
Мэта: павышэнне тэарэтычнага, навукова-метадычнага ўзроўню прафесійнай падрыхтоўкі класных кіраўнікоў па пытаннях педагогікі, псіхалогіі, тэорыі і практыкі выхаваўчай работы, стварэнне ўмоў для ўзаемадзеяння класных кіраўнікоў, для павышэння іх кваліфікацыі праз абмен вопытам работы
Задачы:
- стварыць умовы для бесперапыннага павышэння прафесійнай кампетэнцыі педагогаў, якія выконваюць абавязкі класных кіраўнікоў;
- стымуляваць ініцыятыву і творчасць класных кіраўнікоў, актывізаваць іх дзейнасць у даследчай, пошукавай працы па выхаванню дзяцей;
- вывучаць і аналізаваць стан выхаваўчай работы ў класах, выяўляць і папярэджваць недахопы ў працы класных кіраўнікоў;
- садзейнічаць укараненню дасягненняў класных кіраўнікоў у працу педагагічнага калектыву;
- ствараць здароўезберагаючую прастору ва ўстанове адукацыі.
План работы вучэбнага метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў на 2022 – 2023 навучальны год
№ п/п |
Тэма паседжання і пытанні |
Дата правядзення |
Форма правядзення |
Адказны |
1 |
Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе
|
верасень 2022 года |
інструктыўна-метадычная нарада |
Матоніс М.І. |
2 |
Сістэмны падыход да рашэння праблемы фарміравання актыўнай грамадзянскай пазіцыі навучэнцаў
|
лістапад 2022 |
метадычная студыя |
Матоніс М.І. |
3 |
Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работыў шосты школьны дзень
|
люты 2023 |
круглы стол |
Матоніс М.І. |
4 |
“Аналіз работы ВМА класных кіраўнікоў у 2022/2023 навучальным годзе. Летняя занятасць навучэнаў”
|
май 2023 |
семінар |
Матоніс М.І. |
Пасяджэнне № 1
Тэма: Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе
Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада
Пытанні для абмеркавання:
- Нарматыўна прававое забеспячэнне сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі.
Адказны: Матоніс М.І.
- Вывучэнне інструктыўна-метадычнага пісьма МА РБ “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе”. Новыя падыходы да арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы.
Адказны: Бярцэвіч Т.С.
- Планаванне выхаваўчай работы класнага кіраўніка з улікам метадычных рэкамендацый Міністэрства адукацыі РБ.
Адказны: Бярцэвіч Т.С.
Практычны блок
- Зацвярджэнне плана ВМА класных кіраўнікоў.
Літаратура
1.Інструктыўна-метадычнае пісьмо «Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2021/2021навучальным годзе».
2.Кодэкс РБ Аб адукацыі. Артыкул 95.
3. Праграма бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі на 2021–2025 гг.
Пасяджэнне № 2
Тэма: Сістэмны падыход да рашэння праблемы фарміравання актыўнай грамадзянскай пазіцыі навучэнцаў
Форма правядзення: метадычная студыя
Пытанні для абмеркавання:
- Сучасныя выхаваўчыя тэхналогіі і фарміраванне актыўнай
грамадзянскай пазіцыі.
Адказны: Мінгілевіч В.Ю.
- Выкарыстанне магчымасцей дзіцячых грамадскіх аб’яднанняў для ўмацавання ролі грамадзянска-патрыятычнага выхавання і фарміравання здаровага ладу жыцця.
Адказны: Іодка К.С.
- Фарміраванне актыўнай грамадзянскай пазіцыі ў пазаўрочны час
Адказны: Троцкая Т.П.
Практычны блок
- Абмен вопытам работы. Наведванне і аналіз пазакласных мерапрыемстваў.
Літаратура
- Буткевіч, В. В. З вопыту работы навучальных устаноў Беларусі па грамадзянскім выхаванні навучэнцаў / В. В. Буткевіч, А. В. Талкачова.
- В. В. Буткевіч “Грамадзянскае выхаванне дзяцей і навучэнскай моладзі”. Мінск “Нацыянальны інстытут адукацыі” 2007.
- Глазунова Г. М. “Сістэмны падыход да вырашэння праблемы фарміравання актыўнай грамадзянскай пазіцыі навучэнцаў”.
- Мартынава, В. В. Грамадзянін. Праграмна-метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі работы з навучэнцамі / В. В. Мартынава. – Мн.: Народная асвета, 1995.
- Шарамет Т. П. Выхаванне ідэйна - маральных і грамадзянскіх пачуццяў і якасцей навучэнцаў/ Праблемы выхавання.- 2005.- №5 .- С. 79.
Пасяджэнне № 3
Тэма: Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работыў шосты школьны дзень
Форма правядзення: круглы стол
Пытанні для абмеркавання:
1.Новыя педагагічныя тэхналогіі ў дзейнасці класнага кіраўніка ў шосты школьны дзень
Адказны: Бярцэвіч Т.С.
2. Работа класнага кіраўніка з законнымі прадстаўнікамі, накіраваная на далучэнне навучэнцаў да ўдзелу ў мерапрыемствах у шосты школьны дзень.
Адказны: Бартось М.Ю.
3. Формы выхаваўчай работы класнага кіраўніка з класам у шосты школьны дзень
Адказны: Семся І.Д.
4.Прамежкавыя вынікі работы класных кіраўнікоў па выкананні
рэкамендацый сацыяльна-педагагічных дыягностык: сацыяметрыя, апытальнік “Сацыяльныя адхіленні ў паводзінах”, тэст “Група рызыкі”
Адказны: Вараноўская І.Ч.
Практычны блок
1.Распрацоўка памяткі “Формы выхаваўчай работы класнага кіраўніка ў шосты школьны дзень”
Літаратура
1.Бабосаў, Я. М. Сацыялогія побыту і вольнага часу / Я. М.
Бабосаў // Прыкладная сацыялогія. - Мінск: Тэтрасістэмс, 2000. - 295 Бабосаў, Я. М. Сацыялогія побыту і вольнага часу / я. М. Бабосаў // Прыкладная сацыялогія. - Мінск: Тэтрасістэмс, 2000. – 295с.
2. Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
3. Інструктыўна-метадычнае пісьмо “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2021/2022 навучальным годзе ”
4. Праграма бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі на 2021-2025 гг.
Пасяджэнне № 4
Тэма: Аналіз работы МА класных кіраўнікоў у 20221/2023 навучальным годзе. Летняя занятасць навучэнаў
Форма правядзення: семінар
Пытанні для абмеркавання:
1. Аналіз работы метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў за 2022/2023 навучальны год
Адказны: Матоніс М.І.
2. Вынікі дыягностыкі ўзроўня выхаванасці
Адказны: Бярцэвіч Т.С.
3. Перспектыўнае планаванне работы ВМА класных кіраўнікоў на 2023/2024 навучальны год.
Адказны: Бярцэвіч Т.С.
4. Арганізацыя летняга адпачынку навучэнцаў.
Адказны: Бярцэвіч Т.С.
Практычны блок
1.Распрацоўка памяткі “Бяспечнае лета 2023”
Літаратура
1.Бабосаў, Я. М. Сацыялогія побыту і вольнага часу / Я. М.
Бабосаў // Прыкладная сацыялогія. - Мінск: Тэтрасістэмс, 2000. - 295 Бабосаў, Я. М. Сацыялогія побыту і вольнага часу / я. М. Бабосаў // Прыкладная сацыялогія. - Мінск: Тэтрасістэмс, 2000. – 295с.
2. Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
3. Праграма бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі на 2021-2025 гг.